De Lerende School

Onderwijsadvies waar je blij van wordt!

  • Home
  • Over ons
    • Wie we zijn
    • De mensen
    • Onze kernwaarden
    • Onze aanpak
    • Onze partners
    • Voorwaarden en klachtenregeling
  • Onze dienstverlening
    • Schoolontwikkeling en teamleren in één
      • De 7 eigenschappen van sprankelende schoolontwikkeling
      • Onze uitgangspunten: zo werkt het wél!
      • Kindgericht onderwijs
      • Onze werkwijze: herkenbaar èn op maat
      • Teamleren geweldig maken
    • Leiding geven aan lerende scholen
      • Herregistratie door informeel leren
      • Onderzoekend leiderschap. Maak het verschil!
      • Uitblinken in teamcoaching
      • Coaching en supervisie
    • Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur
      • Kwaliteitszorg in lerende scholen
      • Verbetertrajecten zwakke scholen
      • Competentiegericht leren en lerende scholen
      • Auditing in lerende scholen
    • Uitblinken in je vak
      • Uitblinken in basiscommunicatie
      • Uitblinken in feedback
      • Veerkracht van de leerkracht
      • Betrokkenheid vergroten als “gewoon de kern”
      • Rekenen en taal. Uitblinken is keuzes maken
    • Ontwikkelingsgericht leren met jonge kinderen
      • Het Kindvolgmodel Kleuters
      • Ontwikkelingsgerichte praktijk
      • Spelbegeleiding
      • Thematisch werken
    • Ouders leren mee
    • Profileren door innoveren
    • Onderzoekend leren als gewoon de kern
      • ParnasSys als bouwsteen in onderzoekend leren
      • Van data naar reflectieve dialoog
      • Potentieelgericht werken voor leerkrachten
      • Zien! als bouwsteen in onderzoekend leren
      • Van data naar reflectieve dialoog
  • Nieuws
  • Blog
  • Agenda
  • Contact

Leiding geven aan lerende scholen

Je bent hier : Home » Leiding geven aan lerende scholen

Leiding geven aan lerende scholen vraagt dat je “op leren gericht leiderschap” ontwikkelt.

Je begrijpt als interne begeleider, schoolleider of bestuurder dat jouw effect op het leren van professionals het verschil maakt. Je begrijpt dat jij een voorbeeldfunctie hebt in een lerende cultuur. Je wilt je impact vergroten op het leren van leraren. Je wilt weten hoe jij maximaal bijdraagt aan een cultuur waarin mentoring en onderzoekend leren centraal staan. Je wilt je vaardig voelen in het doen van de juiste procesinterventies. Je ziet het als je kerntaak om collega’s te empoweren.

De Lerende School ondersteunt leidinggevenden door middel van coaching, werkplaatsleren, assessment, intervisie en masterclasses om hierin te ontwikkelen. Al onze bijeenkomsten kunnen gebruikt worden in het kader van herregistratie. Dat doen we door informeel leren. De eigen praktijk als uitgangspunt. Leren door doen. Dat kan samen met collega’s (netwerkleren) of via individuele leerwerktrajecten.

Leiding geven aan lerende scholen raakt professionaliseringsthema 3: Kennis- en kwaliteitsontwikkeling. We hebben dit professionaliseringsthema uitgewerkt in een Kwaliteitskaart. Zie dit vooral als hulpmiddel in reflectie. Wat zie je als beginsituatie? Wat gun je de school en jezelf?

Ja, zoiets zoek ik ook!

Wenst u meer informatie betreffende dit onderwerp? Neemt u dan contact op met:

Guus Geisen

Onderwijsadviseur, coach, auteur

06-51055776guus@delerendeschool.nlVolg mij op LinkedIn

herregistratie

Herregistratie door informeel leren

Onderzoekend leiderschap. Maak het verschil!

teamcoaching

Uitblinken in teamcoaching

Coaching en supervisie

Onze gegevens

De Lerende School
Postbus 3386
2001 DJ Haarlem

Tel. 06 50855480

KvK 64245829
BTW NL855583241B01
Bank NL17INGB0007080811

Onze specialisaties

  • Schoolontwikkeling en teamleren in één
  • Leiding geven aan lerende scholen
  • Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur
  • Uitblinken in je vak
  • Ontwikkelingsgericht leren met jonge kinderen
  • Ouders leren mee
  • Profileren door innoveren
  • Onderzoekend leren als gewoon de kern

Volg jij de Lerende School al op Social Media?

De Lerende School op Facebook De Lerende School op Twitter De Lerende School op LinkedIn De Lerende School op Twitter

© Copyright 2021 De Lerende School, Alle rechten voorbehouden.

Naar boven